משפטים וציטוטים יפים על טבע, דרך, מסע וקיימות

בעמוד הזה תוכלו למצוא ציטוטים על טבע, ציטוטים על דרך, פתגמים מעוררי השראה על חיבור לטבע, ציטוטים על אדמה, משפטי השראה ומשפטים יפים על עצים וטבע, ביטויים שקשורים לטבע, דרך מסע, קיימות וכל מה שמתחבר בעייני לחיים מקיימים ועוד…

אחד הפעלים האהובים עליי הם: "אצירה". לא התבלבלתי, התכוונתי לאצירה בא'. ממש כמו שאוצרים יצירות אמנות לתערוכה במוזיאון, אני אוהבת לאצור חוויות, רגעים ומילים שמעוררים בי השראה. אז חשבתי לשתף גם אתכם במשפטים שנחרטו על ספר לבי. חלקם הצטרפו לאחרונה וחלקם מלווים אותי במסעי כבר שנים ארוכות. חשוב לי להדגיש: אם חלילה מצאתם כאן טעות או שטעיתי באזכור מקור הציטוטים אנא צרו איתי קשר ואתקן או אמחק בשמחה. המטרה שלי היא רק להפיץ את ההשראה הלאה. אשמח אם העמוד הזה ישמש אתכם כמעין מאגר של מקורות אנרגיה עם משפטים יפים על חיבור לטבע שיהפכו לחלק מהדרך שלכם.

ציטוט מעורר השראה של ברנה בראון | אין לי זכויות יוצרים על הציטוט
ציטוט מעורר השראה של ברנה בראון

נתחיל מהציטוט האהוב עליי. זה ציטוט על דרך, הצלחה והישגים:

"אנחנו נכשלים ברגע שאנחנו מאפשרים למישהו אחר להגדיר עבורנו מהי הצלחה. כמוכם גם אני עבדתי שנים רבות כדי להשיג תפקידים שלא באמת רציתי רק כדי להוכיח שאני מסוגלת. הייתי מופעלת מתוך הגדרה של הצלחה אשר לא שיקפה את מי שאני, מה אני רוצה או מה שעושה אותי מאושרת…

כשישבתי ושאלתי את עצמי איך החיים שלי נראים בתקופות טובות, התשובות שלי היו: זמן לישון, זמן משפחתי, ספורט, אוכל בריא, היכרות עם המצב הפיננסי שלי, תחושת משמעות בעבודה, נתינה, דייטים בחוץ עם בן הזוג. לכן מאוד הופתעתי כשניסיתי להשוות את הרשימה הזאת לאופן שבו אני מגדירה הצלחה:

לא היה שם זמן לדייטים או לספורט או למנוחה כי הייתי עסוקה מדי בלהשיג. עסוקה בלהשיג כדי לקנות משאבים שיקנו לי עוד זמן. זמן, המשאב היקר ביותר, אלא שלצערי – הוא בכלל לא עומד למכירה…

תכינו לעצמכן/ם רשימה של דברים שאתן/ם מגדירות כהצלחה. אני פונה אל הרשימה שלי כל הזמן וזה הפך לפילטר החזק ביותר בו אני משתמשת כשהזדמנויות 'נוצצות' מגיעות אליי. עכשיו אני יכולה לשאול את עצמי בפשטות האם ההזדמנות הנוצצת תקרב אותי יותר אל מה שעושה אותי מאושרת או לא. הפעולה הזו לבדה היא מעשה מהפכני" 

– תרגום חופשי מתוך: dare to lead, ברנה בראון.

והנה עוד כמה ציטוטים של ברנה שאני אוהבת במיוחד. הפעם מתוך הספר הנפלא שלה "לקום מחוזקים":

ציטוט על אומץ:
"תעוזה אין פירושה לומר – אני מוכנה להסתכן בכישלון. תעוזה פירושה לומר – אני יודעת שבסופו של דבר אכשל ובכל זאת אני מתחייבת".

אחד הציטוטים האהובים עליי של ברנה בראון
אחד הציטוטים האהובים עליי של ברנה בראון

ציטוט על בושה:

יש הבדל גדול בין ״פישלתי״ לבין ״אני כזאת דפוקה״. האפשרות הראשונה היא בגדר קבלה של אנושיותינו הבלתי מושלמת, ואילו השניה יוצאת נגד עצם מהותנו… זה בדיוק כמו ההבדל בין ״איך אוכל להיות האני הכי טובה שלי״ לבין לתהות ״מה יחשבו עליי?״.

ציטוט על ייאוש ותקווה:

"ייאוש הוא מצב רוחני. הוא האמונה שמחר יהיה בדיוק כמו היום.
תקווה אינה רגש. היא תהליך קוגנטיבי-מחשבתי שמתקיים כאשר אנחנו יכולים להציב מטרות, כאשר יש לנו הנחישות וכושר ההתמדה לפעול להגשמתן וכשאנחנו מאמינים בכוחנו לפעול. זהו מצב תודעתי נרכש ואפשר ללמוד וללמד אותו".

ציטוט על אמונה ופחד:

"האמונה שלי דוחקת בי לנהוג באהבה, לא בפחד, אלא שבמקרה הזה הנחתי לפחד לרמוס בלי חשבון את האהבה שלי לעצמי. מאחורי ההחלטות שלי ניצבו שאלות כמו – מה יחשבו עלי? ולא הקביעה: די בי, אני מספיקה.

מבחינתי מדובר בחילול קודש לכל דבר ועניין".

ציטוט על חרטה:

"הביטוי 'בלי חרטות' אין פירושו לחיות באומץ, כי אם לחיות בלי להרהר במעשינו. לחיות בלי חרטה פירושו להאמין שאין לנו מה ללמוד, אין לנו מה לתקן, אין לנו שום אפשרות להיות אמיצים יותר להבא".

כאן תוכלו למצוא ציטוטים מעוררי השראה על מסע, ציטוטים על טבע ומשפטים יפים על טיולים:

"לא אני, לא שום אדם אחר יכול לעשות את המסע הזה במקומך. עליך לעשותו למען עצמך", וולט וויטמן, משורר ועיתונאי.

"כדי לדעת אם את/ה מחבב/ת מישהו או לא, אין דרך מהימנה יותר מאשר לצאת איתו/ה למסע" – מארק טוויין, סופר.

"שתי הבעיות היחידות שצריך לפתור כשאתם נוסעים לירח הן: 1. איך להגיע לשם 2. איך לחזור הביתה. אל תצאו לדרך לפני שפתרתם/ן אותן", ניל ארמסטרונג, האיש הראשון על הירח.

"מה שעשינו למען עצמנו בלבד מת איתנו, מה שעשינו למען אחרים ולמען העולם – חי לנצח", אלברט פייק.

"את חופשיה רק כשאת מבינה שאת לא שייכת לשום מקום, את שייכת לכל מקום, שום מקום בכלל, המחיר גבוה, אבל התמורה מדהימה" – מאיה אנג'לו.

ציטוט מעולל השראה על טיולים
ציטוט מעורר השראה על טיולים | רוברט לואי סטיבנסון.

"אף פעם אל תלכו בדרכו של מישהו אחר, אלא אם כן אתם ביער ואתם אבודים ופתאום את רואים דרך. אז חד משמעית תלכו בדרכו של מישהו אחר", אלן דג'נרס.

"מטרת הטיול אינה להגיע למקום כלשהו אלא ללכת. אני מטייל לשם הטיול. עיקר העניין הוא לנוע", רוברט לואי סטיבנסון.

"אל תגיד לי כמה משכיל אתה, אמור לי כמה טיילת" – הנביא מוחמד.

"יש בן חורין שרוחו של עבד ויש עבד שרוחו של בן חורין. הנאמן לעצמיותו בן חורין הוא, ומי שכל חייו הם רק במה שטוב ויפה בעיני אחרים – הוא עבד" – הרב קוק.

"ביום בו יזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו והשדות כולם יתייבשו, רק אז אולי יבינו בני האדם שאי אפשר לאכול כסף" – פתגם אינדיאני.

טקסט מדהים על טבע מתוך הספר "המגילה מעכו" של פאולו קואלו:

"האם עלה שנשר בחורף מהעץ מרגיש שהוכרע בידי הקור?
העץ אומר לעלה: "זוהי מחזוריות החיים. אף שנדמה לך שאתה עומד למות, אתה ממשיך להתקיים בי. הודות לך אני חי, כי ביכולתי לנשום. הודות לך הרגשתי שאני גם אהוב כי יכולתי להעניק צל למטייל עייף. אונך או אוני, אנחנו שנינו ישות אחת.

האם אדם שהתכונן שנים לטפס על ההר הגבוה ביותר בעולם יכול לחוש מובס כשהוא מגיע אליו ומגלה שהטבע עטף את פסגתו בענני סעדה?
אומר האדם להר: "כעת אינך חפץ בי, אבל מזג האוויר ישתנה ויום אחד אטפס לספגה שלך. עד אז תמשיך לחכות לי".

האם צעיר שאהובתו הראשונה דחתה אותו, יכול לקבוע שלא קיימת אהבה? הצעיר אומר לעצמו: "אפגוש מישהי שתהיה מסוגלת להבין את תחושותי ואחיה באושר עד סוף ימי".

במחזוריות הטבע אין ניצחון ואין תבוסה. יש רק תנועה. החורף נאבק להשגת שליטה עליונה אך לבסוף עליו לקבל את נצחון האביב שמביא איתו פרחים ושמחה.
הקיץ משוכנע שהחום מועיל לאדמה ולכן רוצה שימיו החמים יימשכו לעד, אך לבסוף הוא מקבל את בוא הסתיו, שמאפשר לאדמה לנוח.

האיילה אוכלת עשבים ונטרפת על ידי האריה. השאלה איננה מי חזק יותר. זוהי דרכו של האל להראות לנו את מחזוריות המוות והתחייה מחדש.

אין במחזוריות זו מנצחים או מפסידים, יש רק שלבים שחייבים לעבור.
כשלב האדם מבין זאת, הוא חופשי.
הוא משלים עם הרגעים הקשים ואינו הולך שולל אחרי רגעי ההצלחה.

שני סוגי הרגעים יחלפו.
הם יבואו בזה אחר זה והמחזוריות תימשך…
הפסד במערכה, או איבוד כל מה שאנו סבורים שנמצא בחזקתנו משרה עלינו עצבות.
אך כשזו מתפוגגת, אנו מגלים את הכוח החבוי בכל אחד מאיתנו…
אנחנו מביטים סביבנו ואומרים "שרדנו"… רק מי שלא מודע לכוח הזה אומר "הובסתי" ומתעצב".

עוד ציטוטים על מסעות:

"העולם הוא ספר. מי שלא מטייל קורא רק את העמוד הראשון", אגוסטינוס.

"לכל המסעות יש יעד סודי שהמטייל/ת לא מודע/ת לו" – מרטין בובר.

"בתוך בדידות אין קץ, כשאדם אינו יכול להתבטא בפעולה של ממש, כשהישגו היחיד עשוי להצטמצם בקבלת עול יסורים בדרך הנאותה והמכובדת… במצב כזה יכול אדם לזכות במילוי משאלותיו מתוך הסתכלות אוהבת בדמות הנפש היקרה לו, אשר הוא נושא בלבבו" – ויקטור פרנקל.

"יש מובאה משופנהאואר שמשווה להט אהבה לשמש מסנוורת. כשהיא מתעמעמת בשנים הבאות אנחנו עדים לפתע לרקיעים המכוכבים המופלאים שהשמש האפילה עליהם או הסתירה אותם. אס מבחינתי, ההיעלמות של תשוקות נעורים שהן רודניות לפעמים, הביאה אותי להעריך יותר את השמים המכוכבים ואת כל הפלאים של חוויית החיים. פלאים שקודם לכן נעלמו מעייני" – ארווין יאלום (מתוך: כולנו בני חלוף).

״לאהוב את עצמך זה התחלה של רומן לכל החיים" – אוסקר ווילד.

"היום היחיד שמפציע הוא היום שלקראתו אנחנו ערים" – דיוויד ת'ורו.

ציטוט מדהים ומעורר השראה | דיויד ת'ורו
ציטוט מדהים ומעורר השראה | דיויד ת'ורו

אני מקווה שמצאתם/ן את הציטוטים האלו מעוררי השראה ושהם ילוו אתכם/ן כמו שהם מלווים אותי ומסייעים לי. אמשיך להוסיף כאן ציטוטים חדשים ומרגשים בכל כמה זמן… מוזמנים/ות לכתוב לי את דעתכם/ן כאן בתגובות, בעמוד – בוא/י נדבר וגם בערוץ היוטיוב שלי, בקהילת הפייסבוק – חיים מקיימים ובאינסטגרם. אם יש לכם/ן שאלות – אני כאן. אם מצאתם/ן טעות כלשהי, אתקן בשמחה.

לחיים מקיימים, 

רותם.

רותם קליגר

רותם קליגר

חוקרת ומרצה על אנתרופולוגיה, חיים מקיימים ומערכת היחסים של האדם והטבע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל ממני מכתבים?

הניוזלטר שלי מרכז תובנות, המלצות ומחשבות מקיימות
זאת הדרך שלי לשמור על קשר אישי יותר ולהנגיש ידע יותר מעמיק ומורכב.

לחיים מקיימים, רותם.