המלצות על עמודי אינסטגרם אקולוגיים

אינסטגרם, אינסטגרם, אינסטגרם… מה נגיד עליו? לפעמים נדמה שנאמר כבר הכל, לא?

הוא יכול להיות מרחב מאוד בעייתי ששואב לתוכו את הזמן שלנו, מעודד אותנו לסגל דפוסים של השוואה (כמה עוקבים יש לך? כמה לייקים קיבלת?) וחושף אותנו לתכנים קשים שלאו דווקא מעניים אותנו. לצד זאת, אינסטגרם גם יכול להיות מרחב מעניין, מרגש, מלא השראה ויופי. עם צלמים וצלמות מוכשרות, אנשי רוח, משוררים ומשוררות, בשלנים, שפיות, מעצבות אופנה וסטיילינג ועוד ועוד… בשנים האחרונות הלכה וצמחה לה נישה חדשה באינסטגרם: קיימות. אקטיביסטיות ואקטיביסטים חברתיים משתמשים בפלטפורמה כדי לדבר על משבר האקלים, אופנה מקיימת, צרכנות נבונה וחיים מקיימים!

לפני כמה שנים בר אומנסקי (המוכשרת מאוד) הציעה לקהל העוקבות שלה "לנקות את הפיד". אני מאוד מתחברת לזה. כל מה שצריך לעשות זה להבין איך אינסטגרם יכול לשרת אותנו בצורה הטובה ביותר (ולא אנחנו אותו). אני ממליצה לכולכם/ן לעבור על הפיד שלכן/ם ופשוט ללחוץ unfollow לכל מי שמעורר בכם/ן רגשות לא נעימים. גם אם הוא בן אדם נחמד, זה לא קשור. אין שום סיבה שהמרחב הזה שאנחנו מבלים/ות בו כל כך הרבה זמן בכל יום יכלול שליליות ויעורר בנו חוסר ביטחון או ספקות עצמיים. נו הרד פילינגס. פשוט לנקות את הפיד… כדי לעשות לכם/ן חשק הנה ההמלצות שלי לחשבונות אינסטגרם שמדברים על קיימות, סביבה וחיים מקיימים. הפיד שלי באינסטגרם מלא בעיקר בחשבונות כאלה שממלאים אותי בהשראה. החשבונות מסודרים באקראיות, אני באמת אוהבת את כולם באותה מידה!

חשבונות אינסטגרם של קיימות

סמדר לוי שואף – כותבת על אמנות ההאטה. סמדרי היא גם היועצת והמלווה העסקית שלי. עברתי איתה תהליך מאוד ארוך ומשמעותי. היא מלווה יזמים ויזמיות מקיימים ברגישות ובתשומת לב יחודית. כל פוסט שלה ממלא אותי בהשראה להאט, לדייק, להפחית ולקיים. 

אור בן עמי – better be second – אור היא יזמת סביבתית בעלת עסק לסיורים בחנויות יד שניה, הרצאות וסדנאות סטיילינג מקיים. הפיד שלה מבולגן בקטע טוב. אין אצלה התייפיפות. היא מציגה את החיים כמו שהם ומדברת על האהבה שלה לאופנה שלא פוגעת בכדור הארץ. בנוסף היא אשת טיפול ובכללי אישה מקסימה שכדאי להכיר.

ורד גולדמן – אומנית רב תחומית שהופכת רגשות לקווים. ורד ואני שירתנו יחד בצבא אבל התחברנו באמת רק כמה שנים אחר כך, דרך תחום האקולוגיה. מאז יצרנו יחד לא מעט שיתופי פעולה ומבחינתי זאת רק ההתחלה. היא המעצבת הכי מוכשרת שאני מכירה ומשלבת בין אומנות לקיימות.

מימין לשמאל: עדי רוזנשיין, ורד גולמן, אני, עדי בלום, מאיה פליישמן ורותם טולדו

אבישג קופלמן בחר – חקלאית ביתית, יוטיוברית ויוצרת תוכן שמדברת על קיימות, האטה ובחירות בחיים. בעמוד שלה היא מספר על חיי המשפחה שלה ועל חינוך קצת אחר.

לי לוטן – בעלת חנות הוינטג' ויד שניה המצוינת – לילוט. מדברת בעמוד שלה עם קיימות, משפחה ואופנה מקיימת בצורה קלילה ומצחיקה שכל אחד ואחת יכולים להתחבר אליה.

יערה – יערה בנבנישתי היא אחת הנשים הכי קסומות שיצא לי להכיר. היא מדברת בעמוד שלה על קיימות שמתחילה בתודעה. היא יוצרת שיתופי פעולה מדויקים רק עם חברות שעושות טוב לכדור הארץ ובכלל מדברת על בחירות קטנות וגדולות בחיים. אני מאוד מתחברת לגישה שלה והיא תמיד עושה לי לחייך. חוץ מזה היא גרה בתאילנד ומעלה משם תמונות של נופים משגעים!

אדם ריקלין – הוא חבר שהכרתי עוד כשעבדתי כמנהלת תוכן בסנדלי שורש. הוא נודד בעולם ומדבר על קיימות, טבעונות והתפתחות אישית. יש לו נפש ענקית וכל פוסט שלו מחמם לי את הלב ומעורר מחשבה. חוץ מזה הוא ממייסדי המיזם – שומרי הטבע שמארגנים טיולי ניקיון בטבע ברחבי הארץ.

רותם טולדו – היא יוצרת תוכן ומנהלת עמודי סושיאל של מותגים מקיימים. היא מדברת על אופנה איטית וצרכנות מודעת.

עמוד האינסטגרם של יערה בנבנישתי

גל אמילי – היא בלוגרית אופנה ולייפסטייל אקולוגי. היא מדברת בפתיחות על התהליכים שהיא עברה בחייה לכיוון אורח חיים מקיים יותר. החל מהבחירה בתזונה טבעונית, דרך חומרי טיפוח לפנים והתמודדות עם פצעים ועד בחירות יומיומיות קטנות ואקולוגיות. חוץ מזה היא מנחה יחד עם מאיה פליישמן את הפודקסט "מוצאות באלאנס".

מאיה פליישמן – היא יזמת סביבתית, מורה ליוגה, רוקחת טבעית, מנחת הפודקסט "מוצאות באלאנס" ומייסדת מיזם באבלס – חנות יד שניה שכל ההכנסות ממנה נתרמות לעמותות שונות. בעמוד שלה היא מספרת על חיים אקולוגיים בעיר הגדולה (תל אביב כמובן).

הראל בסן – הוא יוצר תוכן ומנחה את הפודקסט "עקבות" על כלכלה וקיימות. הפוסטים שלו תמיד מעוררי מחשבה פילוסופית. יש לנו בDM שיחות חופרות ברמה שקשה לתאר. הוא באמת אחד האנשים היותר מעניינים ברחבי האינסטוש בעייני.

מיקה יעקוב – היא מנהלת השיווק של "אורגניק זון" שמייצרים מוצרי טיפוח אקולוגיים. היא משתפת בעמוד שלה בבחירות קטנות וגדולות שהיא עושה בחייה המקצועיים והאישיים כדי לשמור על הסביבה. חוץ מזה היא גרה ממש קרוב לים והשקיעות שהיא מצלמת תמיד משמחות אותי.

יובל גונן – היא שחקנית, יוצרת תוכן, טבעונית וחובבת פילוסופיה. בעמוד שלה היא משלבת בין כל עולמות התוכן האלו בצורה נגישה, מצחיקה וכנה. היא גם תמיד מזכירה לי לעשות מדיטציה!

שירה פלדמן – היא מדריכת כושר ותזונה ומנחת הפודקסט "back to basics". בעמוד שלה היא משתפת מתכונים טבעוניים ואורח חיים איטי ואקולוגי.

רומי בן צבי – היא העורכת האהובה שלי במאקו-גרין! בעמוד האישי שלה היא משתפת סיפורים מהיומיום, אתגרים כמתמודדת עם פיברומיאלגיה וניסיון לצמצם פסולת ככל האפשר. מומלץ לקרוא גם את הטור שלה במאקו – "מתאפסת".

מי-רן מנקס – היא שחקנית, מורה ליוגה ויוצרת תוכן. היא מדברת הרבה על מיניות בריאה, על הסייקל החודשי ועל חיבור לטבע ואקולוגיה. התכנים שלה תמיד אמיצים, מעניינים ומעוררי מחשבה. תרגלתי איתה יוגה כמה וכמה פעמים והיא גם מורה קשובה ומקסימה.

העמוד הכנה והמקסים של יובל גונן

נעם לובטון – היא חוקרת אופנה איטית ומשתפת בעמוד שלה אורח חיים דתי ומקיים.

נטע ניצן – גם היא מקיימת אורח חיים דתי ומשתלבת אותו עם אומנות, עבודת יד, יצירתיות והרבה אהבה לטבע.

שלי בן זאב – היא יזמת סביבתית מעוררת השראה. היא גרה בקריית גת ושם הקימה קהילה דרומית מדהימה של נשים שפועלות יחד למען הסביבה. 

רותם רויכמן – הידוע גם בתור "הקפסולה" מדברת על שיטת הקפסולה לדיוק בארון הבגדים. 

אקותון – הוא מגזין הלייפסטייל הראשון בישראל שעוסק בתרבות הצריכה מזווית סביבתית, חברתית וקהילתית. שיר וורבל המייסדת שלו היא בחורה חדה ומוכשרת שמלקטת ברגישות את הסיפורים הסביבתיים הכי חשובים והופכת אותם לכתבות ופוסטים מרתקים.

עדי רוזנשיין – היא יח"צנית למותגים טבעוניים וירוקים. היא אחת הנשים הכי רגישות שאני מכירה והיא הופכת את הרגישות הזאת לכוח העל שלה. בעזרתה היא יוזמת פרויקטים חדשניים ומצליחה להביא לתקשורת המיינסטרים נושאים מורכבים כמו משבר האקלים וטבעונות.

מיטל פלג מזרחי – היא חוקרת, יזמת ומרצה על צדק אקלימי ואופנה מקיימת. היא אחת ממייסדות קהילת הפייסבוק "מתלבשות" שעוסקת באופנה בת קיימא.

עדי בלום – בלוגרית ויוטיוברית צעירה וטבעונית שמצליחה להשפיע גם על הדור הצעיר לשנות הרגלי צריכה ולפעול למען בעלי החיים והסביבה. מנחה יחד עם שירה פלדמן את הפודקסט "back to basics"

עמוד האינסטגרם של נורית גורן בפנמה

נורית גורן – חיה בכפר בפנמה ומקימה שם יחד עם משפחתה חווה אקולוגית בת קיימא. העמוד שלה מלא בנופים וסיפורים מרגשים על חיים פשוטים וקרובים לטבע.

אנאבל קופרלי – מדברת על שיטת קונמארי לסידור הבית (והחיים). היא מחברת את הסדר בבית לסדר בנפש. היא מלווה תהליכי שינוי שמתחילים בסידור הבית כך שתקיפו את עצמכם רק בחפצים שבאמת משרתים אתכם ואת החזון שלכם. בעייני זה הכי מקיים שיש.

וכמוב, אם עוד לא עקבתן, אתן מוזמנות גם לעמוד שלי – רותם קליגר – אני מדברת על גישת חיים מקיימים, על קיימות שמתחילה בתודעה ועל החיבור שבין אנתרופולוגיה לקיימות.

עמוד האינסטגרם שלי – rotem_kliger

כרגיל, אם מצאתן טעות כלשהי, אתקן בשמחה. מוזמנות לכתוב לי גם את דעתכן כאן בתגובות, בעמוד – בואי נדבר, וגם בערוץ היוטיוב שליבקהילת הפייסבוק – חיים מקיימים ובאינסטגרם

לחיים מקיימים, 

רותם.

רותם קליגר

רותם קליגר

חוקרת ומרצה על אנתרופולוגיה, חיים מקיימים ומערכת היחסים של האדם והטבע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל ממני מכתבים?

הניוזלטר שלי מרכז תובנות, המלצות ומחשבות מקיימות
זאת הדרך שלי לשמור על קשר אישי יותר ולהנגיש ידע יותר מעמיק ומורכב.

לחיים מקיימים, רותם.