חנויות יד שניה מומלצות

אני זוכרת שרק לקחתי את צעדי הראשונים במעבר מאופנה מהירה לאופנה איטית. חיפשתי בנרות מישהו שיעשה לי סדר; שיוביל אותי בתוך סבך המסרים, הפרסומות והערכים שניסיתי לשלב בבחירות האופנתיות שלי. עכשיו, כמה שנים טובות אחרי, אני למודת קרבות וניסיון. מי שמכיר/ה אותי יודע/ת שהיום אני כבר בקושי קונה בגדים אבל אם אני קונה – זה רק בחנויות יד שניה או בחנויות מחדוש ואופנה איטית שמוציאות מעט קולקציות ומייצרות בצורה ידידותית לסביבה. אני שמחה לחלוק אתכן/ם את ההמלצות שלי לחנויות יד שניה האהובות עליי ביותר.

רגע לפני כן אני גם רוצה להמליץ לכן לעקוב אחרי חברתי הטובה, אור בן עמי שגם עושה סיורי יד שניה וגם מסקרת חנויות יד שניה בצורה סופר מקיפה ואינפורמטיבית. ועכשיו אפשר להתחיל. חילקתי את החנויות לפי אזורים בארץ לנוחיותכן/ם (אני חיפאית אז מתנצלת מראש לכל הדרומים/ות).

חנויות יד שניה אונליין:

1. לילוט – חנות אינטרנטית לפרטי יד שניה מדהימים במצב מושלם. תוכלו למצוא אצל לילוט בגדים מכל הסגנונות, המידות והסוגים. והערך המוסף – ממש ממליצה להתעייץ עם לי המקסימה באינסטגרם. היא סופר נגישה ותוכל לסייע לכן למצוא בדיוק את הפריט שחיפשתן. 

2. דה-קלוזט – אתר פשוט מעולה עם פרטי יד שניה של מותגים איכותיים שנבררים בקפידה. הזמנתי מהם כמה פעמים והשירות היה נהדר. פעם אחת הייתי צריכה להחזיר פריט שלא ישב טוב וענו לי בשיא האדיבות. מאוד ממליצה.

3. סייקל אוף פאשן – מודה שאף פעם לא הזמנתי משם, אבל האתר פשוט מקסים והיזמיות מאחוריו עוד יותר!

4. אי-פאשניסטה – אתר שהקימה הבלוגרית עדן פז. גולת הכותרת שלו היא רכישת בגדי יד שניה מבלוגריות, דוגמניות ופאשניסטות למיניהן. יצא לי להזמין משם פעם אחת והייתי מאוד מרוצה.

חולצה יד שניה של באבלס, אני ומאיה פליישמן, אחת ממייסדות המיזם
חולצה יד שניה של באבלס, אני ומאיה פליישמן, אחת ממייסדות המיזם

5. חן גלדן – אתר מהמם עם בגדי וינטג' סופר איכותיים. אם וינטג' זה הסטייל שלך – חובה להכיר את חן גלדן. היא גם כן מקסימה ותמיד זמינה להתייעצות באינסטוש. כאן אפשר למצוא גם בגדי יד שניה לגברים!

6. מיזם באבלס – פרויקט פשוט מקסים של שתי צעירות מוכשרות (מאיה פליישמן ומילי קסם) שאוספות בגדים במצב מעולה, מוכרות אותם בעמוד אינסטגרם ובירידים שונים ומעבירות את כל ההכנסות לתרומה.

7. אפליקציית Depop – אפליקציה שמאפשרת למכור ולקנות בגדים (ועוד מוצרים) ביד שניה. אפשר לסנן את מנוע החיפוש לפי אזור ופריט שאתן מחפשות ויש היצע די רחב. בעיקר הייתי מחפשת שם מציאות בסגנון יותר "פריקי", טי-שרטס של להקות, חולצות ושמלות צבעוניות ופריטים יחודיים. פחות בייסיקים. 

מכנסיים ונעליים של לילוט (חנות יד שניה אונליין)
מכנסיים ונעליים של לילוט (חנות יד שניה אונליין)

חנויות יד שניה במרכז:

1. צ'לסי – ללא ספק אחת החנויות הפיזיות האהובות עליי בארץ. יש שני סניפים מצוינים במרכז. אחד בת"א (אזור לבונטין) והשני בגבעתיים, ויש סניף נוסף בצפון הארץ. הרשת מנוהלת על ידי משפחה נשית מהממת ומעוררת השראה. למיכל, אם המשפחה יש טעם מדויק והיא מקפידה להכניס לחנות רק פריטים באמת שווים במצב מושלם ובהתאם לעונה. כאן אפשר למצוא גם בגדי יד שניה לגברים!

2.אדרת – מספר חנויות יד שניה שפרוסות בת"א עם מבחר בגדים מצוין, פאנקי וצבעוני.

צעיף יד שניה מצ'לסי ומגפיים יד שניה מחברה

חנויות יד שניה באזור השרון:

1. אליזבת הראשונה – אחת החנויות האהובות עליי בארץ לבגדי יד שניה! נסעתי לשם כמה פעמים במיוחד. זאת חנות בוטיקית עם פריטים פשוטים ויפים. אפשר למצוא בה גם ביגוד חגיגי וגם יומיומי, גם משרדי וגם קליל.

חנויות יד שניה בחיפה והסביבה:

1. דליתי – בעייני החנות הכי טובה ליד שניה באזור חיפה. שלושה חדרים מלאים בבגדים מכל הסוגים והמידות ומסודרים בצורה נוחה. דליתי עצמה מקסימה ותמיד שמחה לייעץ ולעזור. קניתי אצלה בלייזר, שמלה, נעלי עקב ועוד מציאות שאני חורשת עליהן עד היום.

2. אניצ'ה – חנות וינטג' במרכז הכרמל בחיפה. הבגדים בה מאוד יחודיים ופחות תמצאו בה טרנדים ובגדים מרשתות אופנה גדולות. כאן כל פיס הוא פיס!

3. חאן יותם – חנות מדהימה בישוב ניר עציון בחוף הכרמל. הבוטיק נמצא בתוך חאן יותם, מרכז ללא מטרות רווח בו מתקיימות פעילויות התנדבות שונות, בעיקר למען אנשים עם צרכים מיוחדים. בחנות לא משלמים בכסף אלא במוצרי מזון אשר נתרמים לאחר מכן.

חולצה יד שניה, קיבוץ אילון
חולצה וכובע יד שניה, קיבוץ אילון

חנויות יד שניה בצפון:

1. צ'לסי צפון – חנות מתוקתקת בקיבוץ עמיר שבעמק החולה. חנות בת של רשת צ'לסי (יש להם חנויות יד שניה גם בת"א ובגבעתיים). 

2. רק שניה – חנות מהממת וזולה מאוד (!) בקיבוץ אילון שבגליל המערבי. שווה לשלב ביקור בה עם טיול באזור היפיפה. היא קרובה למשל לפרויקט "קירות מדברים" בשתולה.

אם יש לכן/ם עוד המלצות לחנויות יד שניה אתן/ם מוזמנים/ות לכתוב לי בתגובות ואוסיף. בכל מקרה אעדכן את הפוסט הזה אם אמצא עוד חנויות שוות במיוחד. כרגיל, אם מצאתן טעות כלשהי, אתקן בשמחה. מוזמנות לכתוב לי גם את דעתכן כאן בתגובות, בעמוד – בואי נדבר, וגם בערוץ היוטיוב שלי, בקהילת הפייסבוק – חיים מקיימים ובאינסטגרם

לחיים מקיימים, 

רותם.

רותם קליגר

רותם קליגר

חוקרת ומרצה על אנתרופולוגיה, חיים מקיימים ומערכת היחסים של האדם והטבע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל ממני מכתבים?

הניוזלטר שלי מרכז תובנות, המלצות ומחשבות מקיימות
זאת הדרך שלי לשמור על קשר אישי יותר ולהנגיש ידע יותר מעמיק ומורכב.

לחיים מקיימים, רותם.